Web Toolbar by Wibiya

miercuri, 15 iulie 2015

Bastonase din aluat de pizza


Acum vreo doua zile am planuit sa fac pizza. Cum vorba "planul de acasa nu se potriveste cu cel din targ" e adevarata, treburile s-au schimbat pentru ca socrul meu a comandat niste sandvisuri calde cu ficat (preferatele lui). Asa ca am ramas cu aluatul de pizza facut. Acum aveam varianta sa-l pun in frigider si sa-l fac a doua zi. Pentru ca aveam niste pasta de anghinare (cred ca ar trebuii sa scriu reteta asta pe blog ca e tare buna) mi-am zis ca n-ar stica sa fac niste bastonase din aluatul de pizza.

Ingrediente:

1 1/2 cana faina (aprox.300 g)
1 plic drojdie uscata
1 lingurita zahar
1 lingura ulei de masline
100 ml apa calduta
1/2 lingurita sare
sare grunjoasa, seminte de susan si seminte de negrilica

Preparare:

Se amesteca drojdia cu zaharul si apa calduta. Se lasa vreo 5 minute sa se activeze drojdia. Se amesteca faina cu sarea intr-un castron incapator. Se pune apa cu drojdia si uleiul de masline pesta faina si se amesteca pana devine un aluat omogen. Se pune coca pe blatul de lucru pudrat cu putina faina si se framanta 5-10 minute. Se unge cu ulei un alt castron si se pune coca framantata la crescut pana isi dubleaza volumul (cca. o ora).
Dupa o ora am intins coca intr-o foaie de 5 mm grosime si cu un cutter pentru pizza am taiat bastonase de 2 cm grosime si 10 cm lungime. 
Se rasucesc bastonasele si se pun intr-o tava in care am pus hartie pentru copt.
Se presara seminte de susan, seminte de negrilica si sare grunjoasa peste fiecare bastonas.



Se pune tava in cuptorul incins la 180C si se lasa la copt pana capata o culoare aurie (verificati dupa vreo 15 min.).

Se pot servi cu pasta de anghinare, pasta de linte cu ciuperci si masline , humus , salata de vinete sau salata de vinete arabeasca .               

Dedic aceasta reteta Claudiei - Bucate, vorbe si arome, un blog frumos si apetisant pe care l-am descoperit de curand ca o imbratisare virtuala in cadrul provocarii Virtual hug gazduita de Monica.

Enjoy!





2 comentarii:

  1. Saru'mana Cerasela.
    Multumesc pentru aprecieri si pentru faptul ca mi-ai trecut pragul,chiar daca blogul meu este mai putin cunoscut.
    O zi frumoasa si te imbratisez si eu.

    RăspundețiȘtergere